T o r s d a g !

Gahhhh jag har precis fått mig körkort! Lyckan är helt obeskrivlig. Vilket lyckorus. Wiihoooo!!!!!!



Såå jag har fått mitt körkort och såhär gick det till....

Jag skulle träffa Monika uppe vid körskolan kvart över sex på morgonen. Visste inte vem mer som skulle åka med. Den personen som skulle med var Marina från min skola. Skönt att de var någon man kände tänkte jag =P Så vi begav oss till Landskrona där vi båda fick köra lite uppvärmining och sen tvättade vi bilen på macken där vi mötte upp en tjej vid namn Ida. Efter tvätt så gick vi alla igenom säkerhetskontrollen på bilen. Något jag inte riktigt kunde men de var nog mest för att jag var nervös. Då var det Idas tur att värma upp lite så vi körde en sväng och sen till stället där vi skulle möta den som skulle godkänna oss =)

Vi väntade ett tag och när personen i fråga äntligen döck upp kom ett sånt lugn över mig. Klart jag skulle klara det tänkte jag för han såg inte så läskig ut. Vi gick igenom ljuskontroll på bilen innan vi började köra. Sen så frågade jag om han kunde peka höger och vänster när han sa det för jag blendar lätt ihop höger och vänster. "Visst" säger han och vi hinner köra ut från parkeringen när jag påminner han om att peka. Då säger han "Oj, men du vi skiter i det. Jag är lite lat så kör du fel så göra du..." Wow så enkelt det är då =P Så allt gick som på rä´ls och jag fick mitt efterlängtade körkort!

Med tanke på hur lite sömn jag har fått då mina kära Frihems grannar har festat och skrikit och haft sig så är jag måttligt irriterad på dem! Janne berättade att de ha hade kastat ut kläder från sin balkong. Skumma typer.

Kommentarer
Skrivet av: kusinvitamin (marina)

GRATTIS till körkortet Cattie!! (Är det nu du kommer skjutsa mig överallt? haha)

2008-01-17 @ 21:53:51
Skrivet av: Johanna

Jag känner så igen känslan!!
Vilken lättnad det var!! Såå roligt. Och har du kört ensam än?! Det är SÅ kul. Haha
Ha det så bra!

2008-01-17 @ 22:47:44
URL: http://hannamarias.blogg.se

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0