S ö n d a g - Gårdagens galenskap

Wow. Igår hände det allt för mycket saker. (Lång text!) Sov ju hos Julle fredag til lördag då de var mys med film men alla gav upp filmen utom jag och Nizze som såg hela. Vi såg På Smällen och de var hysteriskt rolig. Tyckte jag iaf.

Lördagen var packa med aktiviteter. De blev till att gå upp tidigt för att fodra små kalvisar. De gick bra tills vi kom till en box där vi hade en dålig kalv som inte ville dricka. Så vi bestämde att vi skulle sätta han i en ensambox med värmelampa efter att vi hade fodrat alla kalvarna. Tydligen var han så dålig att innan vi hann fodra klart så gav han upp livet och ville hellre beta på evigt gröna ängar. Men de är sånt man får räkna med i detta jobbet tråkigt nog.

Iaf så skulle jag ta tåget hem halv tolv vilket jag inte skule hinna då och Julle sa att han skulle köra mig. Meeen såklart hade han inte tid till det så jag fick låna bilen =) Hihi Kom iaf hem efter mycket om och men. Sebbe och Martin kom hit vid två för att Denice skulle hämta oss här. Sen bar det av mot Hörby för att hämta Jessica där´. När vi precis hade kommit utanför Hörby så kom hon på att han hon hade glömt plånboken. Hem och hämta den och sen vid ekerödsrasten kom hon på att hon hade glömt skor. Jaha. Så hon fick ringa bror så han mötte upp.

Haha var en rolig bilresa iaf. Så när vi kom fram till Johanna i Åhus så fick vi vänta eftersom hon precis slutat jobba. När hon väl kom hade hon inga fungernade bromsar och brakde rakt in i deras lilla friggebod på tomten. Ut kommer en gapskrattande Johanna som tyckte de var super kul. Tur var att hennes bil överlevde men tyvärr gjorde inte friggeboden det!

Vi krängde pizza och förfestade med en massa skoj som slutade med att Denice bara skulle hem till Fredrik och jag fick köra mitt i natten. Fast innan dess han vi rocka fett på Björksäter i Hässleholm. Jessica hittade världens ragg där tyckte hon medans vi andra hade grymt roligt åt Johannas ragg Gunnel =D

Kvällen slutade med att jag prakerade bilen hemma på gatan kl fem på morgonen. Haha trevligt. Chico blev glad för att gå ut och kissa. Skönt att få krypa i säng iaf. Sov till halv tolv och de förtjänade jag verkligen!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0