L ö r d a g

Fottade alla sötisar idag när vi var uppe och fodrade.

image185



image186



image187

Uppdaterat 18.30

Vilket äventyr. Det tog tid att komma till Lunds central staton idag. Körde hemifrån Danneborg kvart över tre för att vara hos Gustav fyra. Bilen fick stå på tomgång en timme innan vi skulle köra för att de var ISallt. Underkylt regn är inte najs. Det tog oss ca 20 min längre tid än vanligt att komma till Gust eftersom de var snorhalt ute. Fyra körde vi från Gustav mot Lund. Var där typ kvart i fem efter att ha kört i typ 65-70motorvägen. Hela tiden hörde man om avåkningar på radion. Väl framme samlades alla i vänthallen eftersom vi inte visste från vilken parrong som tåget gick ifrån och de hade inte kommit upp på skärmen än.



När vi väl fick vet att tåget gick från spår fem var det ut 17.17 för att vara på plats i tid. Vi fryser i typ 10 min och när väl de tåget som ska stanna innan kommer in så säger de att de är förseningar och tåget går inte från ny tid 17.55 och på spår sex. Blää. Mitt eget tåg åt andra hållet gick från spår tre kl 17.52 vilket betydde att jag inte fick vinka av Julle på sin resa mot Åre. Men jag överlever väl en vecka utan han, eller absolut inte. Men Jenny ska med mig och hälsa på "kobebisarna" som hon säger eftersom jag ska byta bandage på klumpfot.

Tillslut fick jag gå till mitt tåg efter att ha frusit i 20 min till. Ville in te vara utan Julle. Men så är det ibland. Jag ska ju resa en massa utan han sen. De var halt att gå från stationen och hem. Halkade ett x antal gånger. Väl hemma var de bara en varm dusch som gällde!

image189




Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0